Ajoon ilmoittautui kaikkiaan 83 autokuntaa ja lopullinen matkaan lähteneiden määrä oli 81. Tapahtuma onnistui sateesta huolimatta hyvin. Pisteistä päätellen osalla rasteja näytti olleen kunnolla haastetta, osalla taas päästiin helpommalla. Eniten säästä joutui kärsimään rastihenkilöstö, joista osan vaatteet ja rastimateriaalit kastuivat oikein kunnolla. Kaikki eivät ehkä olleet tutustuneet sääennusteeseen tai eivät luottaneet siihen. Kilpailuun osallistuneista maaliin pääsivät muut paitsi numerolla 21 ajaneet Markku ja Anitta Pellinen, joiden auto jäi Leikarille takapyörän laakerin rikkouduttua. Matka Inkeroisiin jatkui kerhomme puheenjohtajan kyydillä ja edelleen kotiin sijaisautolla, Amazonin päätyessä hinausauton lavalle. Numerolla 81 ajaneella Kahanpään autokunnalla oli myös melkoisia vaikeuksia auton käyntiongelmien takia, mutta viimein hekin pääsivät maaliin. Kotimatkan alku oli vieläkin hankalampaa ja matka keskeytyi kokonaan Inkeroisten suoralle, missä oli pakko pyytää autolle ja kyytiläisille kuljetusapua. Ongelman aiheuttajaksi selvisi viallinen bensapumpun kalvo.
Varsinaisten kilpailuluokkien lisäksi palkittiin pisimmältä saapuneena Antti Heinäväärä Parkanosta (47). Parhaasta asu-ajoneuvoyhdistelmästä ja epäonnisimpana palkittiin Markku ja Anitta Pellinen Klaukkalasta (21). Koko kilpailun parhaan pistemäärän saanut Eero Laakkonen (59) palkittiin Kuninkaan malja-kiertopalkinnolla ja alle 35-vuotiaiden parhaana Niko Ahola (76) vastaavalla oman sarjansa Kuninkaan malja-kiertopalkinnolla. Ajon jälkeen selvisi, että ilmoittumislomakkeista oli jäänyt huomaamatta numerolla 50 ajaneen Samu Kyllösen ilmoittautuminen nuorten sarjaan. Hän sai kuitenkin sarjansa suurimman pistesaaliin ja sijoitukset on korjattu oheisissa tuloksissa. Joukkuekilpailussa palkittiin parhaan pistemäärän koonneen joukkueen Team SKK:n jäsenet Tapani Sirola, Pasi Kaunonen ja Timo Kaunonen. 10. kertaa osallistuvina huomioitiin kunniakirjalla Olli Aho (2) ja Pentti J Laakkonen (10).
Varsinaisia autoharvinaisuuksia ei ajossa ollut, mutta perinteisistä automobiiliajoista poiketen oli mukana kaksi ralliautoa (numerot 49 ja 76). Molemmat ovat hienoja lajinsa edustajia. Vesa Sinkon Escort (49) on ollut Keke Rosbergin käytössä vuoden 1996 Tunturi-rallissa. Numerolla 1 ajaneet Pentti ja Lumia Listo on myös syytä huomioida osallistujina. Pentti on toinen edelleen jäsenenä olevista kerhon perustajajäsenistä vuodelta 1967. Listot ovat aktiivisia osallistujia kerhon ajotapahtumissa ja heillä on koko ajan ollut käytössä sama A-Ford. Hienoa on myös se, että ajoihin osallistuu aina nuoria kuljettajia. Kaikkiin tähän asti järjestettyihin Kuninkaantieajoihin ovat kuljettajina osallistuneet Sari Ravi ja Lasse Jyräs.
Onnittelut vielä palkituille ja kiitokset kaikille tapahtumaan osallistuneille.
Kymen Automobiilikerho ry
Tulokset saa auki klikkamalla kunkin sarjan/ajoluokan nimeä alta:
Ajoluokka I – 1965 ja sitä ennen valmistetut ajoneuvot
Ajoluokka II – 1966-1987 valmistetut ajoneuvot
Ajoluokka III – 1976 – 1988 valmistetut ajoneuvot
Joukkuekilpailu
Alle 35-vuotiaat, 10. osallistumiskerta ja Pisin matka lähtöpaikalle